Miks te asutasite GMT BEAUTY?
Janis: Oli suurepärane aeg uuteks ettevõtmisteks professionaalse kosmeetika valdkonnas. Aastatel 2007 ja 2008 arenes iluhoolduse valdkond Lätis aktiivselt ning pakkumine ei jõudnud sellele järele. Kuna meil olid selles valdkonnas teadmised ja kogemused, leidsime väga head spetsialistid, kes aitasid välja töötada esimesed koostised ja tooted. Meie esimene koostööpartner oli tervisekeskuse Veselības centrs 4 esteetilise meditsiini kliinik 4. Dimensija. Töötasime koos välja ja katsetasime esimesi tooteid. Silmapaistev professionaalide meeskond! Seetõttu osutusid esimesed tooted väga edukaks.
Teresa: Siinkohal tänan isiklikult meie esimest partnerit, tervisekeskuse Veselības centrs 4 juhti Maris Revaldsit, ning esteetilise meditsiini kliiniku 4. Dimensija dermatoloogide ja iluhooldusspetsialistide meeskonda.
Mida tähendab GMT BEAUTY?
Teresa: GMT on brändi kolme looja nimede esitähtedest koostatud lühend. Hiljem tulime selle lühendi alusel välja oma loosungiga – „Green Meets Technology“ („Loodus kohtub tehnoloogiaga“) – mis on täna kaubamärgi filosoofia alus.
Janis: Olime esimeste hulgas, kes lisasid oma toodete koostisesse väikese molekulmassiga peptiidid ja valgud. Aastatega on kaubamärki ja koostisosi täiustatud, kuid ideed pole muudetud; selle idee kohaselt sisaldab iga toode meie parimaid kogemusi, vaateid ja tehnoloogiaarendusi. Teeme praegu koostööd maailma juhtivate biotehnoloogialaboritega, mis pakuvad iluturul kõige progressiivsemaid arendusi.
Mille poolest erineb GMT BEAUTY teistest ettevõtetest, mis töötavad nahahoolduse valdkonnas?
Teresa: GMT BEAUTY tooted on multifunktsionaalsed, tõhusad, hõlpsasti kasutatavad, neid saab kombineerida ja need on suunatud tulemusele. Tootmisprotsessi käigus säilitatakse nende tõhusus ja loomulikkus, nad täiendavad ja tugevdavad üksteise toimet. Toodetel on pikaajaline toime – need soodustavad aktiivainete kogunemist nahas ja seetõttu toimivad ka pärast protseduuri. Klient näeb mõju kohe pärast protseduuri ja see mõju püsib pikka aega, kui seda toetada meie koduseks kasutamiseks ette nähtud toodetega.
Janis: Esialgu töötasime välja ainult professionaalseks kasutamiseks mõeldud tooteid. See pani meile suure vastutuse ja seadis kvaliteedilävendi kõrgele. Sama kõrge lävendi seadsime ka koduseks kasutamiseks mõeldud kosmeetikatoodetele, mille tootmine algas veidi hiljem. GMT BEAUTY tooteid ja protseduure ühendab holistiline lähenemisviis. Iluhooldusspetsialist mitte ainult ei vii läbi protseduuri, vaid annab kliendile ka nõu, mida naha ilu ja tervise heaks kodus teha. Oleme välja töötanud diagnostikasüsteemi, et kliendi naha ja kudede seisundit õigesti hinnata ning pakkuda välja kõige tõhusam viis tulemuse saavutamiseks. Seetõttu on meie eesmärk luua mitte lihtsalt kosmeetikat, vaid kogu elustiili põhimõtteid.
Milliste kõige suuremate raskustega olete nende 12 aasta jooksul kokku puutunud?
Teresa: Kõige raskem on tõestada, et Läti ettevõte suudab toota väärtuslikku toodet. Väga sageli seisame silmitsi illusiooniga, et head ja tõhusad on ainult need vahendid, mis on toodetud Prantsusmaal, Šveitsis või Saksamaal. Meie inimestes on juurdunud tugev eelarvamus, et Lätis toodetud vahendid ei ole väga head.
Janis: Mul on hea meel, et Lätis hinnatakse ja valitakse üha enam kohalikke tooteid. Kõige tähtsam on tõestada mitte ainult Lätis, vaid ka maailmas nii iluhooldusspetsialistidele kui ka klientidele, et meie toode on kõrge kvaliteediga; näidata, et isegi väikese Läti ettevõttena suudame konkureerida suurte professionaalse kosmeetika tootjatega.
Millised on nende 12 aasta suurimad võidud?
Janis: Suurim võit või rahuldus tööst seisneb selles, et meie esimesed kliendid on endiselt meie kliendid ja soovitavad meid üksteisele ning et isegi omavahel konkureerivad ettevõtted soovitavad meid üksteisele. See tähendab, et oleme suutnud end tõestada ja oleme veendunud, et suudame klientidele pakkuda neile vajalikke tooteid. Meid usaldatakse. See on suurim võit.
Samuti väärib märkimist ajakirja Pastaiga hinnang 2018. aastast. Ajakiri Pastaiga valis välja 130 fakti – kõige olulisemat sündmust, mis on Lätis elustiilivaldkonnas viimase 100 aasta jooksul aset leidnud. Ettevõtte GMT BEAUTY sünd nimetati 2008. aasta kõige olulisemaks sündmuseks.
Teresa: Meie võidud on meie loodud uued tooted. Loomeprotsess hõlmab aeganõudvaid katseid, soovi toota oma võimete kohaselt parimat, ja on väga innustav, kui kliendid ütlevad: „Tänan teid selle eest, et saan olla teie ringis ja teie tooteid nautida.“ Oleme väga uhked, et ilutööstuse professionaalsed õppeasutused teevad meiega koostööd ja valivad noorte spetsialistide koolitamiseks meie tooteid. Teeme koostööd peaaegu kõigi koolidega, mis koolitavad iluhooldusspetsialiste Lätis.
Kas alustaksite selle äriga uuesti ja kui jah, siis mida teeksite teisiti?
Janis: Öeldakse, et kui oled mõne tegevuse lõpetanud, siis tead, kuidas seda alustada. Mulle meeldib see ütlus. Seda võib seostada ka selle konkreetse juhtumiga. Nüüd teame palju rohkem, meil on rohkem kogemusi ja kindlasti oleksime teinud palju asju teisiti.
Teresa: Ma hakkaksin kahtlemata uuesti selle äriga tegelema, sealjuures sama meeskonnaga, sest see oli suurepärane. Mida ma teeksin teisiti? Kindlasti kulutaksin rohkem aega müügi planeerimisele, investeeriksin rohkem realiseerimisse, mitte nii palju arendusse. Tänaste arengute põhjal näen, et toota võib alati ja toota on lihtsam kui müüa.
Kuidas on ilutööstus nende 12 aastaga muutunud? Millist mõju on see avaldanud GMT BEAUTY tegevusele?
Teresa: Iluhooldusvahenditele esitatavad nõuded hakkasid muutuma juba 2008. aastal. Siis olid need väljavaated, millest räägiti teaduskonverentsidel ja näitustel kui suundumustest. Nüüd viiakse neid nõudeid ellu ja nõutakse, et iluhooldusvahendid tagaksid pikaajalise tulemuse.
Janis: Viimase 3–4 aasta jooksul on ilutööstusesse jõudnud termin, mida selles valdkonnas varem ei kasutatud – sustainability ehk tõlkes jätkusuutlikkus. Nüüd suhtume iluhooldusesse kompleksselt – arvestame selle protsessi mõju keskkonnale, kliendile, hooldusspetsialistile ja tervikuna ühiskonnale. Tänapäeval tuleb mõelda palju laiemalt.
Teresa: Tuleb mõelda puhta ja kvaliteetse tooraine ja madalmolekulaarse tooraine kasutamisele, et toimeained jõuaksid võimalikult kiiresti sihtkudedeni ja toimiksid raku tasandil. Nüüd on kosmeetika vahend, mis säilitab, taastab ja stimuleerib keha enda ressursse.
Janis: See lähenemisviis on kasutusele võetud sellistes kõrgtehnoloogilistes ettevõtetes nagu seda on GMT BEAUTY.
Teresa: Elanikkond vananeb ja nüüd on tekkinud nõudlus 60+ ja 70+ kosmeetika järele. Tööstus on liikunud ilu suhtes tervikliku lähenemisviisi poole, mis hõlmab muuhulgas ka holistilist vaadet. See on meie puhul toonud kaasa uued kõrgtehnoloogilised tootearendused ja stimuleerib arengu pidevust.
Kuidas on nende 12 aastaga muutunud klient? Millist mõju on see avaldanud ettevõttele GMT BEAUTY?
Teresa: Klient nõuab puhtaid, looduslikke, veganisõbralikke tooteid, millel on minimaalne mõju loodusele. Sellepärast kasutamegi pakendeid, mille materjali saab taaskasutada. Tänu oma toodete erilistele pakendile kasutame võimalikult vähe säilitusaineid.
Janis: Klient on muutunud nõudlikumaks ja valivamaks, on muutnud kosmeetika valiku kriteeriume. On välja ilmunud varem hõlmamata kliendirühmad. Nüüd on kosmeetika valimisel Kim Kardashiani arvamus palju väärtuslikum kui arsti arvamus. Klient on kardinaalselt muutunud. Teavet on palju, see on kergesti kättesaadav ja klient teeb järeldusi varasematest täiesti erinevate kriteeriumide alusel.
Teresa: 12 aastat tagasi ei kujutanud me ettegi, et professionaalset kosmeetikat saab osta interneti kaudu otse tootjalt, mitte kohaliku vahendaja kaudu. Nüüd on kõik teisiti ja meil on palju professionaalseid kliente väljaspool Lätit, kes ostavad professionaalseid tooteid meie kodulehe kaudu. Nüüd on tekkinud ainulaadne olukord, kus klienti saab koolitada, protseduuri näidata interneti kaudu. Sel viisil on suhtlus kiirem ja dünaamilisem, seda kõike tänu kaasaegsetele tehnoloogiatele ja suundumustele.
Kas GMT BEAUTY missioon on nende 12 aastaga muutunud?
Janis: Ma arvan, et mitte. Missioon on pakkuda ilu üle kogu maailma, anda klientidele võimalus olla ilus ja terve ning mitte rikkuda oma elu keemiaga. Kuid missioon on muutunud eelkõige avardumise suunas. Kui varem käsitlesime oma kliendina ainult iluhooldusspetsialisti, siis nüüd peame ka tema klienti enda omaks. Sellest tulenevalt on ka meie missioon avardunud: soovime mitte ainult ilusat ja tervet klienti, vaid ka samasugust maailma, keskkonda ja iluhooldusspetsialisti ennast. Siin tuleks arvesse võtta meie panust ja jõupingutusi. Meie lähenemisviis on muutunud palju avaramaks ja sügavamaks.
Teresa: Algusest peale vaatasime ilule läbi tervise, tervisliku välimuse prisma. Oleme loonud tootesarja Natura Concept ja selle kaudu on meie tervisliku ilu missioon avaldanud otsest positiivset mõju iluhooldusspetsialistidele. Esmakordselt maailmas on välja töötatud tooted, mida saab pikaajaliselt kasutada selle kosmeetikaga töötav spetsialist, kes töötab selle kosmeetikaga 8 tundi päevas ja 40 tundi nädalas. Majapidamis- ja kosmeetikakeemia, mis sageli iluhooldusvahendite koostisse kuulub, mõjutab spetsialisti tervist tugevalt. Peame mõtlema sellele, kuidas spetsialist saaks meie kosmeetikaga töötada ohutult, nii et see ei avaldaks negatiivset mõju ei inimesele ega keskkonnale. Me mõtleme kogu ahelale: toode, pakend ja tootmisprotsess, mis ei kahjusta ei inimest ega keskkonda ja mille tulemus on tervislik ilu.
Millisena näete ettevõtet GMT BEAUTY 5–10 aasta pärast?
Janis: Lätis oleme kolme parema professionaalse kosmeetika tootja hulgas, maailmas 20 parema hulgas. Meid hinnatakse usaldusväärse, stabiilse, tõhusa ja eksklusiivse partnerina. Ma ei räägi rahast ja arvudest, vaid tundest, et 5–10 aasta pärast on kõik meie kliendid täiesti veendunud, et nad saavad meilt seda, mida neil on vaja.
Teresa: Kõige kummalisem tunne tekib siis, kui pärast toote loomist, kasutusjuhendi ja protseduuriprotokolli koostamist korraga avastad, et kõik teevad tõepoolest nii, nagu on ette kirjutatud! Sa dikteerid reeglid ise. See on suur vastutus. Tahaksin näha, kuidas GMT BEAUTY holistiline lähenemisviis muub 5–10 aasta pärast stabiilselt tuntuks lähenemisviisiks kogu ilutööstuse maailma.
Janis: Meie ettevõte sarnaneb sellise ükssarvikutaolise kummalise olendiga. Me ei tee kõike ettekirjutuste järgi. Me ei tea, millega me hakkama ei saaks. Seetõttu me lihtsalt teeme ja me saame hakkama. Kui me teaksime, mida ei saa teha, siis me ei teeks seda. Ja kuna me seda ei tea, on meile kõik jõukohane.